Saturday 1 June 2013

Aku: Berangankan seorang yang baek.

Assalamualaikum geng.

Alhamdulillah, Allah bagi rasa sayang dan berangankan seorang yang baek bertandang dalam hati ini sebagai suatu fitrah.

Tapi serius aku cakap beb, letih bila fikirkan benda ni sahaja.

Saja nak bagi tips yang aku sentiasa guna untuk padamkan angan angan disetiap kali aku berangankan benda ni.

Bila aku perhatikan seorang ni sesuai dijadikan seorang suami.

Dia orang jauh Haziqah. Ayah kau dah takda sekarang, memang dah tanggungjawab kau untuk sentiasa berada dekat dengan ibu selepas kau belajar mahupun masa kau dah kawen. Carilah yang lain. Carilah orang dekat.

Bila aku perhatikan lagi seorang ni sesuai dijadikan seorang suami.

Dia memang orang dekat Haziqah. Dah dekat dah tu. Tapi dia jauh terlalu baek untuk kau Haziqah. Kau jahil lagi, dia dah hebat giler. Ada yang lebih layak untuk dia daripada kau. Carilah yang lain.

Bila aku perhatikan lagi seorang ni sesuai dijadikan seorang suami.

Ini semua mainan hati Haziqah.

Cukuplah. Janganlah berangan.

Jodoh memang tulisan Allah.

Jodoh tu memang perlu dicari. Tapi dengan mencari hanya akan libatkan aku dengan angan angan yang tak sudah. 

Baek tak payah...dulu. 

Belom lagi...mungkin.

Tengok balek diri kau Haziqah. Betapa lemahnya iman kau Haziqah hanya dengan ujian kecik, ujian hati seperti ini.

Chaw.
Semoga Allah redha.

No comments:

Post a Comment