Thursday 1 November 2012

Some stories you tell, some stories you don't.

Assalamualaikum y'all! (Waaddduuuuppp?!)


Hari tu ada keluar dengan geng-geng matrik. Kitorang pergi Midvalley. 
Then, masa tengah tunggu KTM kat terminal bawah tu, my girlfriend said something about other Jay Peeps (JPP matrik) keep on open up, tells her their stories.
Aku yang dengar hanya tersenyum saja. Mungkinkah sebenarnya dia juga mahu aku untuk open up dekat dia? Menceritakan sesuatu yang dia nak dengar? Atau sekadar perasaan aku sendiri saja? Hmmmm. Still I chose to keep my mouth shut at that time. Hehe

Bukan semua story kita boleh cerita kat orang betul tak?
Ada sesetengah yang kita perlu simpan sendiri, even dengan kawan rapat, baik sendiri pun kita tak cerita.

Kita kenal kawan kita siapa. Especially orang yang kita kenal basic perangai dia macam mana. 

Aku assume, aku assume sekiranya, sekiranya yaa, if dia nak aku open up, ada satu cerita ni yang aku rasa dia nak sangat dengar. Satu incident..
Tapi aku tahu, kalau aku cerita pun benda ni, benda ni akan jadi berat sebelah dan tidak akan berpihak pada aku. Aku ada reason aku sendiri why I made the incident happen. Daripada cara dia bercakap tentang incident tu, aku tahu kalau aku cerita betul-betul pun, benda ni at the end still akan jadi berat sebelah. Trust me, I've tried to explain with only some intro for my explaination. The response that I got seems like berat sebelah to me. So I chose to shut my mouth up again.

Akan ada satu point dalam hidup kita, bila sesuatu terjadi, all we have to do is making the incident a starting point untuk kita muhasabah diri balik. Jangan menyesal dangan apa yang berlaku. Sebab apa yang berlaku insyaAllah akan jadikan kita lebih baek. 

That is exactly what I did with my life now.

Gembira! Bilamana Allah bagi kita sesuatu yang boleh menyedarkan kita untuk jaga hati kita dengan lebih baek. 

Happy giler! Bilamana kita rasa Allah bagi kita kesempatan untuk sempat menjaga hati kita.

Alhamdulillah!

Yaaaa, semuanya sebab hati.

No comments:

Post a Comment